Rabu, 21 Mac 2012

Roti Gulung Kayu Manis

Selamat petang semua.Apa khabar? dah siap minum petang k? apa pulak hidangan untuk petang ni? Gue buat roti gulong lagi yang ada serbuk kayu manisnya..semua pun suka makan roti tu kan..lembut dan gebu jer tekstur roti ni..jom layan skejap roti gulung kayu manis ni..


Sebenarnya Rahel pernah buat roti gulung kayu manis ni,boleh tengok resepinya kat SINI,tapi kali ni lain sikit cara penyediannya sebab Rahel ada tambahkan kismis dalam adunan roti selepas diuli hingga kenyal,kemudian biarkan doh naik 2x ganda,pastu canai doh,oles dengan mentega,taburkan serbuk kulit kayu manis kemudian gulung,pastu letakkan dalam loyang pembakar...dan tunggu naik dua kali ganda baru bakar dalam ketuhar..tingg..siap.. 


Selamat menjamu selera...

11 ulasan:

Amie berkata...

Rahel...oooo Rahel! Bestnya jalan sana jalan sini, dapat jamu mata sampai terliur-liur... sampai sini mesti dapat yang gebu2...yang sedap2...tapi sedap lagi makan celup dalam milo panas ye... gue sukak banget!

rahel berkata...

Oooo Kak Amie...memang tak tahan tengok dapur org petang2 ni,ada je yang menggoda...petang ni mamam roti n yogurt berry je..sodap..

Qasey Honey berkata...

aduhhh sedapnye tgk roti tu Rahel...kamu ni saje aje kan mgoda org lain dgn roti gebu tu...hehehe...geramnye tgk...nti QH pon nak mroti jugak la...xtahan tgk roti tu...

Liza berkata...

mmmm bestnya...harum semerbak bau kayu manis tu, mkn ngn teh o mmg best wooo....hihihii

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot berkata...

Cantik roti tu Rahel..dah boleh buka bakery dah.

Ucu Faridah berkata...

dah mlm2 ni pun ucu mcm teringin nk tolong celupkn roti tu kt air milo...pastu nyam..nyam...

Wani berkata...

salam rahel, meroti pulak ya .. kalu nak makan suka celup dengan air teh hihi .. mau meroti jugak !

CT Delima berkata...

As'salam Rahel

semalam malam dah datang, tapi ketuk2 pintu tak ada orang pun, tu yang balik semula..hehehe

k.ct nak tinggal komen semalam, tapi tenet kat umah tu buat hal lodding lemau aje, tension tunggu. Haa..pagi ni dah komen kenalah bagi sepotong dua roti gulung tu kannnn! hehehe

ASMAH YUSOF berkata...

Salam k.rahel,aduhh tergoda tgk roti tue..gebus je nmpk..mmg sodap cicah ngan milo,nyumm...nyummm

Gee® berkata...

Roti gulung ni kalau buat sarapan sedap juga kan Rahel... ada lagi tak? k.gee nak 1 slice boleh...?

zila berkata...

pagi rahel..singgah disini kejap..x tahan tgok masakan rahel..semuanya sedap.:)