Khamis, 5 Mac 2020

NASI TUMPENG SEMPENA MY BIRTHDAY

Salam😁 Semoga ceria selalu.
Syukur kepada Allah kerana masih memberikan waktu untuk bernafas di muka bumi ini.Doakan semoga saya sentiasa diberi kesihatan dan umur panjang.


Sempena birthday tahun ni saya takda buat kek.Macam tidak berapa berminat mau buat kek skarang ni.Saya lebih suka masak nasi dan lauk,boleh makan sepuasnya.Kalau mau makan kek pi kedai ja beli sepotong dua.Umur da meningkat ni pemakanan pun kena jaga sikit.

Oh ya,kali ni saya siapkan nasi tumpeng saja untuk makan2 sempena birthday.Nasi tumpeng ni femes di Indonesia.Nasi kuning dihidang dengan bermacam-macam lauk dan sayur kesukaan.Kali ni saya buat nasi kuning dan hidang dengan ayam goreng,sambal tempe dan kentang,telur rebus,perkedel kentang,sambal dan kerupuk belinjo.So korang pun boleh cuba tau.Tapi saya takda sertakan resepi.Sila masak ikut selera awak😊😁


Tiada ulasan: