Selasa, 4 Jun 2013

Brownie Cookies

Salam....
 
Selamat tengah hari...eh waktu makan tengah hari la pulak kan...hehe.Sebenarnya makcik masih rasa kenyang lagi sebab pagi tadi awal2 udah sarapan Brownie Cookies.Ni kali pertama makcik buat cookies orang putih ni..sedap sangat..and tak boleh berhenti.Bagi yang gemar makan kek coklat,brownies coklat and aneka cookies coklat mesti sukakan brownie cookies ni...kaya dengan rasa coklat..kalau tambah dengan kekacang lagi la bertambah sedapnya...tapi makcik tak letak kekacang sebab makcik malas mahu bakar kekacang...makcik nak siapkan cepat brownie cookies and makcik nak cepat makan...itu yang paling penting...ermm ada juga yang makcik palit dengan nutella...sedap woo...jom la terai buat brownie cookies....
 
 
Brownie Cokies
 
Ingredients:
2 2/3 cups bittersweet chocolate,chopped--(makcik letak 450g)
4 tablespoons unsalted butter,at room temperature--(makcik letak 55g)
4 eggs
1 1/3 cups granulated sugar--(makcik letak 245g)
1/2 cups flour--(makcik letak 345g tepung gandum)
1 teaspoons vanilla extract
1/2 teaspoon baking powder
1 cup semisweet or bittersweet chocolate chips--(makcik letak 130g)
 
Directions:
1.Preheat the oven to 180'C.Line two large baking sheets with parchment paperof a
   silicone baking mat.
2.Put tha chocolate and butter in a heatproof bowl and set it over a saucepan of barely
   simmering water,stirring occasionally,until completely melted and smooth.
3.In the meantime,stir together the eggs,vanila dan sugar in a medium bowl.Set a side.
4.In small bowl,sift together the flour and baking powder.
5.Scoop 1 1/2 tablespoons of dough (a medium cookie scoop's worth) onto prepared baking
   sheets.Bake for 10-12 minutes or until they are firm on the outside.Like brownies,do not
   overbake! Leave to cool completely on the baking sheets.
 
Enjoi....


15 ulasan:

Gee® berkata...

Wah! mengancam....!

Leen berkata...

Wah, menyelerakan betul

Amie berkata...

makcik lahad datu datang kagi ni.... nak ngendeng brownie cookies sebalang!

zila norazila berkata...

alahai makcikk..dapnye..kecur betul tgk comel2 camne depan mata..kruppp-kruppp ;)

Bbwana adienia berkata...

salam rahel..

terliur tguk krim coklat ditengah tu..yummy..

tun_telani berkata...

Salam rahel.. fuhhhhhhh!! mengancam habis! tun mmg pantang ngan coklat2 nih.. pantang nmpk sure nk makann

Norzila Zakaria berkata...

jeng jeng siap ada yg kepit2 plak bronies kak rahel ni...seksi kemain lagi kejadiannya..

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

eh eh.. tiba2 sudah tukar status jadi makcik... jadi MaDiHaA kena jadi neneklah! hihi..
apa2pun.. brownie cookies mu memang mengancam!

Wani berkata...

SALAM ...ramainya dok tayang pasal brownies.. tapi ni brownies cookies lak.. dah tengok macam whoopies pies.. comel nampak rekahan cookies tu.. hihi...

ady berkata...

salam
sedapnye..

Sury Abil berkata...

nak sebekas pos ke sini..hee..

Chah berkata...

Makcik!!! Kita mmg tgh dok mencari2 resepi kukis cekelat yg retak2 cm tu...hegehe...cm taw2 aje makcik ni kan kesukaan kita!

Rina Audie berkata...

cookiesnya ini bikin ngiler kak, sungguh...

Qasey Honey berkata...

yg ni mmg xleh thn tgk..pasti dibuat scepat mgkn ni..suka sgt2... tq

Melly Octaviana berkata...

Mak cikk buatin lagi dong buat anak buah di Kuching..hihihi