Rabu, 16 Februari 2022

Biskut Bunga Cinta Sedap dan Cair dalam Mulut

Sebelum masuk bulan puasa sempatkan diri mencuba pelbagai resepi biskut raya.Ini adalah biskut kegemaran saya sebab ianya ringan dan terus cair dalam mulut.Kalau hidang biskut yang satu ini depan saya confirm cepat clear.Dulu² sebelum aktif ambil tempahan biskut raya,biskut ini memang selalu saya buat.Makan satu memang tak puas.Korang kalau rajin boleh buat biskut ini,tak perlu tunggu raya pun.Kalau malas tapi teringin,korang boleh order ja dengan saya.Harga sesuai dengan bahan2 yang digunakan.1 bekas (58pcs) kujual RM33.00 (wasap 012 801 5195) area Tawau,kalau untuk ke lain tempat boleh kirim ikut bas.Senang kan?



BISKUT BUNGA CINTA

Resepi by:Chef Zubaidah Che Pa


Bahan-bahan:(Anggaran 80pcs)

200g mentega

200g tepung ubi

100g tepung jagung

100g tepung gandum

80g gula icing

1 biji kuning telur

1/2 tsp esen vanila

50g kelapa kering~kisar halus


Hiasan:Kiub ceri merah


Cara-cara:

1.Sebatikan mentega,kuning telur dan esen vanila.

2.Masukkan pula tepung ubi,tepung jagung,tepung gandum,gula icing dan kelapa kering dan uli rata.

3.Gunakan acuan semperit bunga dan paipkan di atas dulang yang dialas kertas.Hiaskan dengan ceri merah.

4.Panaskan ketuhar.Bakar pada suhu 160°C selama 40 minit atau sehingga masak.


Nota:

Nampak gayanya 200gram butter tak cukup jadi Rahel tambahkan lagi 50g butter supaya adunan elok.Saya canai dan terap biskut tapi kalau korang rajin,guna la acuan samperit bunga.


Selamat mencuba.

Tiada ulasan: