Rabu, 14 November 2018

GADO-GADO

Salam 😁
Semoga ceria selalu.Harap tak jemu melawat blog Rahel.Plan mau berdiet konon tapi macam asik melantak ja ni 😅 Hari ni kita buat gado-gado yang ringkas sahaja,tapi tak faham saus kacang dia pucat semacam..hehe macam kurang cili ja tapi secukup rasa juga bah.


GADO-GADO

Bahan: (sayur,dipotong sesuai selera)

Timun
Daun Salad
Tomato
Kacang buncis,dicelur
Kubis,dicelur
Kentang,direbus hingga empuk

Nasi impit

Saus Kacang:(dikisar halus)
180g Kacang tanah,goreng
3 ulas bawang putih,goreng
5 tangkai cili padi
5 tangkai cili kering,direbus hingga lembut (i skip)
3 sudu makan gula melaka,boleh ditambah
400ml santan sederhana pekat
1 sudu kecil air asam jawa
Garam secukupnya

Caranya:
1.Panaskan saus kacang hingga mendidih.
2.Hidang bersama sayuran.


Selamat mencuba.
terima kasih sudi melawat blog saya.

3 ulasan:

Nooriah Abdullah berkata...

Assalamualaikum rahel
lama nya kaknoor tak singgah sini
teringin lah kat gado2 tu lama dah tak buat ni

Wani Sukarno berkata...

salam rahel lama tak sisnggah blog rahel ,,,apa khabar, moga sihat2 aje ya...

rahel berkata...

To Kak Nooriah.
Waalaikumsalam.Semua sebok dengan hal masing2 kan kak.Saya pun lama tak singgah blog kawan2.

To Wani Sukarno.
Wsalam.Ya memang lama tidak berkunjungan.Tenkiu sudi singgah sini.