Selasa, 4 Disember 2012

Mango Crepe

Salam..

Musim durian crepe belum habis..skarang muncul pulak mango crepe.Rahel buat mango crepe sebab uda puas makan durian crepe...tapi kalau ada yang mo belanja makan durian atau durian crepe tetap dilayan.Ada yang tak dapat merasa durian crepe sebab alah pada durian..kadang menghidu bau durian pun sudah pening2 kepala...jadi sesiapa yang tak makan durian tu boleh mencuba mango crepe..gerenti suka bab sedap..

Oh ya,kali ni Rahel mencuba resepi crepe yang guna 7 jenis tepung tu,memang sedap dan cantek kejadiannya..tapi yang ni Rahel letak inti mangga..guna mangga ori tau bukan mango filling yang sedia pakai.Mangga kena blend tapi jangan sampai halus sangat..dan kalau boleh separuh kena potong kecik-kecik biar terasa mangganya yang fresh gitu...dan macam biasa la...mangga + fresh cream untuk inti crepe..maka jadi la mango crepe.Untuk penyediaan bahan-bahan mango crepe sila tengok resepi DAPUR KAK AMIE ,DAPUR SHIELA ,KAK REEN KHAN..terima kasih daun keladi untuk resepinya yang mantop..
Selamat menikmati Mango Crepe.

11 ulasan:

KLPOS berkata...

Salam Perkenalan dari KLPOS News Media : www.klpos.com

Blog anda sememangnya mempunyai daya tarikan tersendiri.

Di harap dapat berkongsi maklumat bersama kami.

Mohon jasa baik anda agar turut memberi ruang kepada KLPOS disenaraikan menerusi senarai blog pilihan di blog anda.

Sekian. Jutaan Terima Kasih.

ibh_sue berkata...

Rahel...durian crepe pun sue tak terbuat lagi. Ni tengok manggo crepe Rahel pula. Lagi teringin dibuatnya. Hehehehe

Noor Yusoff berkata...

Rahel...hehe nice n cute...apapun ayam goreng sambal udang kering membuat hati tergoda...nanti kita cuba pulak ye. Terima kasih kerana sudi berkongsi resepi.

eyeyou berkata...

rahel buat apa pon semua nampak sedap..aromanya sampai ke antero donia..lom try da taww...nyummmm3..

Nooriah Abdullah berkata...

akak belum pernah cuba buat manggo crepe pasti nak buat jugak nnt isnyaallah sbb nampak sedap je

hana berkata...

salam rahel... demam crepe blom abes.. nih kalau bg pree spoloh bijik nak juge! hihihi

Mamasya berkata...

Salam Rahel.
Kemas cantik crepe mango itu. mango crepe mmmg sesuai utk yg tak da durian.

zila norazila berkata...

rahel
aduhh gebunya crepe itu..jeles gue..nk bikin malasnya..:)

Mas berkata...

mangga crepe pun terbaik juga...
sedap3....

Evelyn Gemina berkata...

Mango crepe pun layannn : )

Fadzillah berkata...

memang layan Mango Crepe.. <3