Sabtu, 8 September 2012

Tat Teratai

Salam...
Antara biskut raya yang baru sempat ditayang...


Tat Teratai
Sumber:Kompilasi Tat & Brownies

Bahan adunan:
250g mentega
160g gula halus
400g tepung gandum
40g tepung jagung
2 biji kuning telur
1 sudu teh esen vanila

Bahan lain:
Inti nanas secukupnya
1 biji kuning telur-untuk disapu
Acuan bunga
Cawan kertas

Cara:
1.Campurkan semua bahan adunan di dalam mangkuk.
   Uli sehingga menjadi doh yang lembut.
2.Canaikan doh dan terapkan dengan acuan bunga.
   Masukkan ke dalam cawan kertas.
3.Letakkan inti nanas di tengah dan bunga kecil yang telah diterap.Sapukan kuning telur
   di atas tat.
4.Bakar dalam ketuhar selama 25 minit pada suhu 180'C.

17 ulasan:

Shiela berkata...

Assalam Rahel.. Comelnyer tart teratai dia.. :-)

rahel berkata...

wsalam Shiela...terima kasih...

ibundo berkata...

tat ni yang paling laku. Bundo buat gak masa raya haritu tapi pakai mix yang dah siap je sebab malas hehe.

ijayuji berkata...

Salam kak rahel! cantek! kita tak pernah buat tart teratai ni, raya itu hari tak sempat nak buat tart, tahun ni mmg tak buat tart tp suke sgt mkn tarat :D tunggu raya aji buat tart ehehe,,

mama sara nur berkata...

salam Rahel
lawanya tart Rahel ni
memang sedap kan akak wat jga awal2 dah habis he he

FnF Simple Life berkata...

canteknye tat bunga comel3

Amie berkata...

Waaaa.... jemnya seketul2 gitu ye Rahel... puas makan ni, udahlah comel2 bunganya...!

♥MAMASYAZA♥ berkata...

cantik dan cumel, mesti sedap tu

mala berkata...

cute tart!

Gee® berkata...

comelnya tart Rahel ni...

dZana berkata...

aslmkum rahel.. apa kbr.. cantiknya tart teratai rahel.. akk paling suke tart yg byk jem.. puas makan rasa..

CitarasaKu berkata...

Rahel.....nak satu hehe saya suka makan tart tambah lagi inti nya yang lumayan gini...sedap.

Mamasya berkata...

Aslmkum Rahel.comei tat bunga...inti tatpun byk...sedappp ni...

izahdaut berkata...

comelnya tart.. tangan betul2 nak teliti buat tart gini kan.. 5 stars!!

Naz / Nadz COSK berkata...

Assallamualaikum Rahel..

Tomeinya kerja tangan Rahellll.... Rajin...

zila norazila berkata...

allolooo cantikk..chumilll2x

yna berkata...

rahel,cantiknya tart teratai ni....memg comel..<3 <3 <3 sukalah tengok.....