Isnin, 10 September 2012

Biskut Suji

Selamat pagi dan salam manis kepada semua yang sudi singgah selalu...cayang awak semua...masih lagi dalam mood raya kan? Kali ni Rahel tayang biskut raya lagi..harap korang tak jemu...biskut suji ni Rahel buat atas permintaan kawan sambil tu tumpang ambik gambar jugak.Biskut suji ni memang salah satu biskut yang paling gue suka...hemm..cair dalam mulut...yang takde gigi pun boleh makan..hehehe...ok lah..jom kita tengok resepinya yang Rahel ambik dari MyR...scroll ke bawah..
Biskut Suji
Sumber resepi:MyR

Bahan:
500g tepung gandum-disangai
200g gula icing
250g minyak sapi-dipanaskan hingga cair,kemudian biarkan sejuk
susu tepung secukupnya untuk hiasan

Cara:
1.Satukan tepung gandum yang sudah disangai bersama gula.Gaul rata.
2.Kemudian tuangkan minyak sapi ke dalam bancuhan tepung sedikit demi sedikit.
   Gaul sehingga sebati dan boleh dikepal.
   Jika adunan lembik,boleh tambah sedikit demi sedikit tepung gandum.
3.Kemudian bulatkan adunan anggaran 1 sudu teh dan susun di dalam loyang.
4.Bakar biskut pada suhu 150'C selama 20 minit dan bolehlah disalut susu tepung,kemudian
   disusun di dalam cawan kertas/bekas kedap udara.
Selamat menikmati Biskut Suji.

16 ulasan:

ijayuji berkata...

Salam kak! Eeeeee... Sedapnyaaaa! Dulu2 ingatkn buat beskut ni pakai tepung suji :D rupanya tepung gandum di sangai ehehe.... Suke beskut niii, nanti klu rajin buat lerrr :))

Acik Erna berkata...

assalam rahel..kegemaran anak2 acik biskut suji ni

FnF Simple Life berkata...

rajin nye rahel buat biskut ;)

Evelyn Gemina berkata...

Selamat pagi kak rahel, wah masih mood biskut raya lagi ka,hehe...nampak marbeles sekali, nxt year ble cuba ni : )

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Salam.cantik jer biskut suji & tart kat gambar bawah tu...bolat2 jer

Mas Sani berkata...

Dr bulan puasa sampai skrg mcm2 biskut rahel tayang...rajing sungguh rahel nie bertuah si suami :-) sedap biskut suji suka...suka...hihii

Gee® berkata...

Hamboiiii... mengukis lagi yer... bak sebalang biskut suji tu... sedap!!

Wani berkata...

assalam rindu rahel .. mau gak lama x singgah hihi.. cookies ni memang favorite ... kalo dekat blh nak datang beraya lagi

ummiakid-lily berkata...

Selamat hari Raya Rahel ~~ suke biskut suji ni...masuk molut...hilang..

mala berkata...

biskut klasik yg ringkas dan mudah ...

mama sara nur berkata...

suka jugak ngan biskut suji ni, paling suka bau minyak sapi yg wangi tu he he
Rahel punya memang cantik bulat2 ...sedapnya dpt ngap seketul dua ni

Shiela berkata...

waduhhh.. chomelnyer biskut suji tu.. nak sikitttt.. heee.. tak malunya laa kann.. :)

Qasey Honey berkata...

bulat2 biskut suji Rahel tu..comelll suka lak tgknye...rajin betul mgukis yer..

JaSSNaNi berkata...

Assalamualaikum.. lama tak singgah jenguk rahel kat sini...

berkenan plak tengok biskut suji tu.. tapi biskut suji mmg sedap kan..

zila norazila berkata...

salam syg rahel
nampak cantik la rahel..zila suka mkn tp x pernah cuba buat sendiri la..ada lagi x nie?..:)

mizz miaizzati berkata...

baru buat..tapi buat ala2 diet hehe