Rabu, 4 Julai 2012

Biskut Strawberi

Selamat petang dan salam manis kepada semua yang sudi dan setia berkunjung ke dapur Rahel..sayang awak semua.Petang ni nak kongsikan pulak resepi ''Biskut Strawberi'' yang sedap ni..tapi kan..sedap atau tidak itu terpulang kepada c pembuatnya..hehehe..ada k macam tu?..memang ada kan? sebab menguli adunan ni mesti kena dengan caranya baru la ok kejadian biskut tu..kalau tidak ok..alamatnya dapat makan biskut yang keras..kalau dah keras rasa pun dah lari..betul tidak?...
Biskut Strawbei
Sumber:Buku Resepi

Bahan:
150g mentega
60g gula halus
1 kuning telur
200g tepung gandum
50g tepung jagung

Topping:
100g jem strawberi

Cara:
1.Pukul mentega dan gula halus hingga kembang.Tambahkan kuning telur,kacau kembali
   hingga rata.
2.Masukkan tepung gandum dan tepung jagung,kacau rata.
3.Terap adunan bentuk bunga,lalu susun di atas loyang yang telah disapu marjerin.
4.Letakkan jem strawberi dibahagian tengahnya,bakar dalam ketuhar suhu 150'C atau
   hingga masak.

Pesan:
*Biskut ni sangat sedap,jadi silahkan ditry yer
*Jika berminat nak tempah biskut strawberi hubungiRahel,call/sms di 019 8535513

12 ulasan:

Nuwairani Ismail berkata...

wah kak rahel! dah mula buat cookies raya suda...nani macam tak rajin pula mo buat cookies raya ni.

ibundo berkata...

rahel dah mula buat kue raya?

♥LOVE2COOK MALAYSIA♥ berkata...

Yay Raya is coming soon! I love to munch all those cookies and food during Raya...yes!

Your tarts are sooooo alluring la my dear! Cantik dan kemas...:)

Amie berkata...

Seronoknya.... raya nanti bolehlah datang rumah Rahel makan kuih-muih yang sedap2!

FnF Simple Life berkata...

Sy pun nak join kak Amie beraya ke rumah Rahel... ehehe.. ada orang nak sponsor tiket flight tak?

ady berkata...

as-salam Rahel
wahh!!! cantiknye..blh buat untuk hari raya ni..

Nurlyla berkata...

wah, pro lh.. sedap tu.. mmng kena dgn bulan dkt2 raya ni.. :)

CitarasaKu berkata...

Salam Rahel...hehe sudah ada cookies raya...sedap.

rahel berkata...

Nuwairani..
Ibundo..
yang ni untuk contoh punya..mana tau ada yg mau try kan..hehe..

Love2cook..
terima kasih ye cayang..kalau nak tempah boleh gak..hehe..

Kak Amie..
boleh bah..dilayan kalau ada tamu mau datang..

FnF...
nampaknya ko kena naik belon je la..

Wsalam Ady..
thanks..try ler..

Nurlyla..
kena promot awal2 kan..

Wsalam Citarasku..
buat biskut untuk contoh...nak promot awal2..hehe..

zila norazila berkata...

rahel..nampak sedap tue..dulu2 zila pun ada wt utk tmpahan tp skrg rasa mcm malas sikit la..:P

quinnie berkata...

betul cakap rahel..memang sedap biskut letak jem strawberry ni..suka..:)

kakbesah berkata...

salam rahel. memang betol, satu rspi tu wlaupun sama, tp akn jd berlainan rasa mengikut sape yg mmbuatnye. tp, kalo kt tangn Rahel sme pon mnjadi & mnawan..hehe. ha'ah la Rahel, katalog2 kuih raya dh stat diedar, slalu kutip kt pti surat, hri2 dok cuci mate ngn bdk2 rmh ni, cam nk rase smua je..hee..