Khamis, 5 Januari 2012

Popia Goreng Pisang Coklat

Selamat malam semua...dah tidur k? kalau  belum tidur...jom join Rahel lepak lagikat blog.Berapa hari blog sepi bab tuan tanah punya mod ke lautan dan entry kali ni pun adalah hidangan yang lalu-lalu...so tinggal gambar dan  resepi aje yang nak ditayang.Pelik sikit kan  tajuk  resepi  kali ni?  jarang-jarang orang  balut pisang dg kulit popiah pastu goreng..tapi betullah..memang sedap punya & sangat serasi dg selera gue..asyik banget makannya..kalau ikutkan memang tak cukup..& nak lagi..




Popiah Goreng Pisang Coklat
Resepi:Rahel


Bahan:
10 buah pisang masak,dibelah dua
2 sudu makan marjerin
80g coklat masakan,disagat
80g kacang tanah,sangai dan cincang
1 biji putih telur
20 lembar kulit popia

Cara:
1.Panaskan marjerin dalam kuali leper,kemudian goreng pisang hingga
   keperangan.Angkat dan toskan.
2.Ambil selembar kulit popia,letakkan sekeping pisang kemudian tabur
   sedikit coklat dan kacang cincang,gulung dengan kemas.Lekatkan tepi
   kulit popia dengan putih telur.
3.Goreng dalam minyak panas hingga keperangan.Angkat dan toskan.

7 ulasan:

norlieharumaini berkata...

waa.. kat sini ade popia.. akak teringin sgt nk mkn popia..

Sally Rashid berkata...

macam2 idea si rahel ni...
terima kasih yer..i tumpang copy resepi jer..hehe

anymz berkata...

anak2 mesti suka ni tapi sekolah dah bermula lah rahel tukang makannya dah berkurangan dlm rumah ni.kena tggu rakyat jelata semua ada di rumah baru boleh buat.:)

ady berkata...

as-salam rahel
gd 4 b/f ni..menyelerakan popia tu..

Liza berkata...

salam rahel....mmg kena dgn selera anak2 gue jugak ni....ekekekeke
kalau mkn ni cnpem xperasan MIL lalu....hihihihi

rahel berkata...

Tunggu ape lg Norlie..jum la buat popia pisang ...sedap tau..


thanks Sally...silahkan dicuba...


ok Kak Anym...buat byk2 nanti..takut tak cukup bab sedap banget..


wsalam Ady..tima kasih..


wsalam Liza..
bukan anak2 je..emak anak2 pun suka..hehe..

Tanpa Nama berkata...

Simple n delicious .tq rahel