Rabu, 7 Disember 2011

Steamed Cheesecake

Selamat  petang semua...dah siap minum  petang k? petang ni Rahel ada buat kek keju kukus untuk  pelengkap minum petang,resepinya Rahel ambik dari rakan fb.Sedap dan lemak rasa  dia,tak  muak kita  makan,agak2nya  kalau  siram dengan milk  chocolate lagi la sedap.Sebenarnya kek yang ni Rahel bakar dalam  ketuhar sebab  malas nak kukus dan hasilnya  tetap lembut dan  gebu..cair jer  dlm mulut.Len  kali nak  cuba kukus  pulak..entah macam  mana rasanya..lebih sedap kot..




Oklah kawan-kawan..ni aje yang Rahel cite,nak ke dapur dulu..skejap lagi my darling sampai...resepinya tengok kat sini ye...

14 ulasan:

Nieza berkata...

sedapnya! terliur tgk topping cheese yg leleh tu..:)

Yan berkata...

salam kenal.

cantik2nya kuih yang u masak. sure sedap2 kan..

rahel berkata...

thanks Nieza sudi singgah...


Salam kenal Yan..
thanks sudi singgah...masak secukup rasa jer ..hehe..

JaSSNaNi berkata...

rajin nya... makan ciskek plak ye..

selamat malam rahel.. :) ehehe..

cik cek berkata...

Selamat malam...dtg singgah tgk ciskek yg sedap ni...nak sepotong bolehhh..:)

Kak Sam berkata...

Jgn lupa yea tempek resepinya. Cam menarik je. Susah tak?

Diana @ Melley Mey berkata...

Assalamualaikum rahel..
cantik n mengodanya kek tu rahel.. ooo nie rahel bakar yer.. tp bakar pun dah tgk lembut tu keknya... sedap2!!

rahel berkata...

selamat malam Jassnani..buat kek sikit jer ni..hehe..


Boleh je Kak Cek..nah ambik2 sepotong..


Kak Sam..dah ada resepinya kat dapur sebelah...silahkan dicuba ek..sedap tau..


Wsalam Diana..thanks..
yup,Rahel bakar je..tapi tetap lembut dan gebu..sedap n lemak2 cheese gitu.

Amie berkata...

Assalam Rahel,
buat koleksi kek lagi ye.. nanti kalau tangan kak Amie dah lembut, bolehlah cuba satu persatu resepi di sini ye Rahel sayangggg....

Ummi berkata...

Fuuuhhh, mengancam nyawanya kek ni Rahel...weeeyy cheese lg....sabooor je laa... Apapun cantik sangat2 kek ni Rahel.. :))

rahel berkata...

iyo Kak Amie...seperti biasa la..tuan tanah deman ama kek..


Thanks Kak Ummi..jom buat steamed cheesecake..

nOOrsha berkata...

sedapppnye...dr malam td nampak kek kukus ni.. ingat kek biasa..rupenye ciskek.. uhuh..meriah btol kaler maler... meh tuko ngan kek labu kite :)

izahdaut berkata...

Tq rahel sudi doakan saya. Cantiknya kek. Da toping leleh2 pulak. Tergugat iman berpantang saya. Hehee

rahel berkata...

Kak Noorsha..andaikan kita berjiran..apa salahnya kita tukar2 menu kan..sioklah..


Sama2 Kak Izah..semoga cepat baek ye...
sabar2 dulu berpantang..dah lepas pantang nanti baru bersilat kat dapur..