Rabu, 28 Disember 2011

Ikan Susu Terbakar

Selamat petang semua...pa khabar? Aduhai..hujan memanjang pulak dalam sehari ni,terperap je kat umah sambil dengar nyayian hujan..hehehe..siok jugak kedengaran tp kalau tak boleh kontrol..bole jadi ngantuk tau...lagi-lagi dah  kenyang pekena ikan terbakar..memang cam nak sandarkan je kepala ni kat bantal...bole tidur nyenyak bab udaranya sejuk...Hari ni memang  terlewat dah  masukkan entry  bab lewat jugak siapkan hidangan tengah hari..maklumlah...pagi tadi hidangkan sarapan yang berat-berat..so tu yang rasa kenyang memanjang..dan resepi kita hari ni pun memang biasa-biasa aje..just main panggang2 kat oven jer..pastu tumbuk cili padi untuk cicah ngan ikan bakar..perghhh..mantap jugak rasanya..



Agaknya Rahel tak perlu la letak resepinya bab korang semua pun memang terer bab bakar  membakar ikan kan? Jadi hari ni saje nak tayang ikan  susu/ikan bolu bakar utk kasi kamu orang telan-telan liur...hihihi...
Selamat menjamu mata..daaa..

8 ulasan:

..::Zue::.. berkata...

1st time dgr lauk ni..

chikadakbiru berkata...

lama tak singgah sini..menu kali sangat2 menyelerakan..suke laa tgk air asam tuh..kecut air liur...

Ida,Japan berkata...

tak nak jamu mata ja rahel..k'ida nk makan...emmm..sedapnyer

Acik Erna berkata...

rahel..ikan apa pun yang terbakar tetap sedap.
janji ada cicah cili api tu.

Nuridah berkata...

Assalamualaikum Rahel,

lihat gambar aja dh terguder tergulik2...hehe

HaSue berkata...

Rahel..kangen sama kamu.hehe..
ikan susu ni femes kalo org2 indon kat sini..suka tol diorg makn..tp mmg sedap pun kan..rasanya lemak2 ala2 terubok gak.pastu byk tulang kan..dah lama x mkn..

Melly Octaviana berkata...

kalo di jakarta ini namanya ikan bandeng,ikan nya manis tapi banyak tulang nya yah, kangen sama ikan bandeng, di sini ngga pernah liat ikan yang satu ini. bagi yah seekor.. plese.. *wink

rahel berkata...

Hai Zue..tima kasih dah singgah jengah dapur Rahel..sedap ikan susu ni tau..


Chikadakbiru..
dari mana? knp baru nampak?..hehe byk tanyak la pulak..klu ada cili memang sedap sangat mkn ikan bakar kan..


Kak Ida..
jom la kita mkn sesama..


Betul tu Acik Erna..
klu yg namanya ikan bakar memang serasi bersama cili..


wsalam Nuridah..
hem jangan tergulik-gulik kat tempat kotor ek..hehe..


Yup..betul tu Hasue..ikan ni hampir sama ngan ikan terubuk.byk tulang tapi sedap n lemak gitu isinya..


betul kata kamu Melly..orang Jakarta panggil ikan bandeng..dan memang ramai yang deman ama ikan bandeng yg bakar..enak banget pokoknya..