Rabu, 30 November 2011

Vanilla Chiffon Cake

Selamat pagi kepada semua yg singgah jenguk dapur Rahel pagi ini,semoga semua sentiasa sihat dan ceria selalu.Nak tanya..dah siap sarapan k belum? kalau belum jugak  sarapan baek pegi sarapan  dulu baru lepak  dlm blog sebab nanti akan bertambah lapar lagik tengok kek sifon yang versi pizza ni..


kek sifon yang belum diberi topping...

Oklah teman-teman..sebenarnya ni kite punya hidangan sarapan tadi..saja nak share dengan korang semua..kali ni Rahel bakar adunan sikit2 je bab nak dapatkan kek yg nipis macam pizza gitu..senang nak hidang..kalau topping tu boleh dipelbagaikan ikutselera memasing dan untuk kali ni Rahel letak mayonis,
kacang walnut,parutan keju cheddar sebagai topping dia..memang mantap rasa dia...dan kena cuba dulu baru tau.



Resepi di sini.Selamat menjamu mata...hahaha..daaaa..

14 ulasan:

ady berkata...

as-salam rahel
sedapnye Vanilla Chiffon Cake!!!

cik cek berkata...

Wah!...kak cek nak sepotong kek cantikkkk ni...sedapnya....:)

Sue @ Nenie berkata...

Salam Kak..wahhhh mesti best makan ni bertemankan kopi panas...dengan lembut kek dan walnut. sedapnya

EmbunRosaliza berkata...

assalam rahel, sedap tgk topping vanilla chiffon kek tu

Wattie berkata...

Salam Rahel,
Wahhhh.... kek pizza pulak, best la kalau sarapan cam gini...

Amie berkata...

Selamat petang Rahel,
banyaknya ilmu & kemahiran buat macam2 kek... kalau rumah kita dekat, mahu hari-hari datang belajar masak dengan Rahel...tabiklah!

Chah berkata...

waaaaa...tk penah plak saya buat cipin dlm acuan lain..ngoksss tul...ngences rahel daku ngences!!!

CT Delima berkata...

As'salam Rahel

rindu dengan Rahel dan menu2 yang sangat2 meletop. Maaf lama tak bersiaran. ada tetamu jauh datang kerumah cuti2 sekolah, jadinya nak duduk di depan blog dan Fb sangat2 berat rasanya. segan dengan MIL k.ct juga jadi masak2 amik gambar terus simpan..hehe. Rindu k.ct tak niiii ! Nanti kita jumpa bila dah senang2 ya Rahel..muahhh!

Jangan simpan lama2 tau resepi nya ni, mahu salin dan ingin dicobai jugak..hehehe

rahel berkata...

wsalam Ady..thanks..


Kak Cek..nak bagi 2 potong tapi jauh..hehe..


Sudah tentu sangat sedap Sue @ Nenie..tambahan ada walnut..umm yummy banget..


wsalam EmbunRosaliza..yup memang sedap..cuba dulu baru tau..hihihi..


wsalam Wattie...suka cara yang cam ni senang nak hidang..takyah main potong2 kek lg..


Thanks Kak Amie..klu dah takde kerja nak buat memang mcm tak siok la..so cari kerjaan la..ni la jadinya..


Chah..lepas ni boleh la buat kek macam ni kan..


Wsalam Kak Ct
Sentiasa rindu ngan Kak Ct..slalu jeling2 kat blog list..mana la tau klu ada lg resepi terbaru dr Kak Ct..
Resepi dah ada kat pintu sebelah..jgn lupa untuk mencuba...

Nurul berkata...

K Rahel..
First time nurul tgk kek chiffon makan ngan topping camni.... sedap yer ;)

anymz berkata...

nampak sedap kek cipon rahel ni :))

Ida,Japan berkata...

slm rahel....k'ida baru dpt kuar kandang, sibukkk
rajin rahel mencipon lg, gebuss dan nmpk sedap la..maceh byk2 yer rahel di atas ucapan pada n3 akak tempohari

JaSSNaNi berkata...

uihhhhhss, canteknye kek ni.. ade lagi tak? nak rasa leh? hehehe.. hujan2 memalam ni sejuk pulak, sambil makan kek tu, leh sambil minum tehO panas, best juga ni.. :D

rahel berkata...

hehe..Nurul..bole je dihidang ikut selera..


Kak Anymz...baaanyak sedap..hehe..


Wsalam Kak Ida..ooo patutla cam senyap..rupanya terkurung dlm kandang..hehe...sama2 Kak Idah..tahniah.


Mekasih Jassnani..klu kek dibuat time pagi bermakana dah habis klu petang menjelma..hehe..