Ahad, 27 November 2011

Roti Jala

Selamat petang kepada semua..mungkin ada yang tengah sebok mempersiapkan  hidangan  petang.Petang ni Rahel  hanya buat sikit roti jala cicah dg kuah kari..sedap dan mengenyangkan..agaknya tak makan malam lagi nanti..Rahel selalu buat macam tu...klu  petang dah  makan yg berat2,mlm pulak mkn yang ringan2 je untuk kurangkan pengambilan lemak dan kalori...
Ni saja nak tayang roti jala yang baru siap digulung ni..biar korang semua terbayang-bayang  roti jala...oh ya,kali  ni Rahel tak  letak resepinya bab semua pun dah  pakar buat roti jala  kan..tapi  kalau nak j ugak tengok  resepi..boleh jalan2 ke sini dan untuk resepi kuah kari boleh terus ke sini...


Selamat mencoba dan selamat menikmati masakan sendiri..daaa..

14 ulasan:

K.Nor berkata...

salam rahel.. sedapnyer! k.nor suka makan roti jala dgn kuah kari.. meh sket nak buat berbuka :)

JaSSNaNi berkata...

Rahel>>>
wahhh... roti jala nani blom pernah try wat.. tapi tolong2 mak wat ade la dulu.. hmmm tak tau ler pandai ke idak nak menjala tu.. :) ehehe.. tapi macammmmm nakkkk buat esok, tadi ada terlintas dlm fikiran sbb kakak kata nak datang rumah esok jenjalan.. hmmm.. tapi tak tau la jadi ke idak.. hehehe.. :P

AZLITA AZIZ berkata...

sedapnya rahel..
dah lama akak tak menjala.. maklumlah dah masuk musim tengkujuh ni dah tak boleh turun ke laut... hehe...

Cantik warna roti jala tu lembut aje.. macam tuan yg membuatnya juga...

Amie berkata...

ohoooo.....rupanya petang tadi Rahel menjala ye... banyak hasilnya tu... bolehlah tumpang semulut di sini, cantik kombinasi warnanya tu..hijau kuning=serasi + sepadan!

Ucu Faridah berkata...

selamat Maal Hijrah jugak....
ni dia roti jala versi kedah ...cantik banget.. kt sini tengah hujan..lapar la pulak...

Acik Erna berkata...

Rahel..cantiknya roti jala dwiwarna rahel ni..belum pernah acik tengok roti jala cantk macam ni

Chah berkata...

Waaa ijo kuning, great combo....rajin tu menjala...saya ni kiv nk menjala dh 3 ari, mls tul, tp anak rikues la pulak...

EmbunRosaliza berkata...

assalam rahel, roti jala kesukaan ank2 akk ni, cantiknya dua kaler, rajin rahel

anymz berkata...

salam maal hijrah buat rahel ya.
akak mmg dah plan nak buat roti jala tau tapi tiba2 bila hujan lebat tadi kemalasan melampau tiba2 melanda diri terus tangkap landing kat atas sofa je tadi.tau2 dah lewat ptg terus mood ke laut.huhu

Sue @ Nenie berkata...

Salam Kak Rahel...Wahhhh cantiknya roti jala akak, sempat lagi tu buat dua kaler tapi kombinasinya tetap cantik...

Kuah kari dia pun nampak sedap dan cantik jee kaler dia..Betul2 bangkit selera ni....

Sally Rashid berkata...

cantiknya roti jala
kita telan air liur jer lah..hehe

rahel berkata...

Salam manis dan terima kasih kepada:
K.Nor
Jassnani
Kak Azlita
Kak Amie
Kak Ucu Faridah
Acik Erna
Chah
Embun Rosaliza
Kak Anymz
Sue @ Nenie
Sally Rashid

kerana tak jemu2 menjenguk dapur Rahel...tak dapat nak jawab satu persatu komen tu..line tenet lembap mcm siput padi...

Nuridah berkata...

Assalamualaikum Rahel,

wah ada roti jala kat sini...sedapnya kalau dpt berbuka bersama roti jala cicah kuah kari....hmmmm..

rahel berkata...

wsalam Nuridah..
iyo..klu rajin menjala..ada la tu..hehe..