Sabtu, 26 November 2011

Pandan Chiffon Cake

Selamat bertemu kembali,harap semua sihat dan ceria selalu.Seperti biasa..tak lengkap hari2 yang Rahel lalui jika dapur tak berasap,kalau sudah berasap bermakna ada lagi yang nak ditayang dalam blog ini,dan tayangan untuk kali ni ialah Pandan Chiffon Cake,maaflah krn asyik tayang chiffon kek je.Kalu dah selalu tayang resepi yg sewaktu dengannya..bermakna suka sangat la tu..hmm.


Oh ya,mungkin ada yang nak resepi Pandan chiffon cake ni..resepinya ada di sini,sebelumnya Rahel dah pernah buat jugak kek ni dan tetap guna resepi yang sama.Pemilik resepi kek ni pulak ialah Kevin Chai...best2 semua resepi dia..sentiasa menjadik jer..


Selamat mencuba..daaa..

6 ulasan:

Chah berkata...

Waaa saya sampai dulu, leh mkn byk...kagum arr tgk rahel wat cipon x hangus tepi2 tu... Set oven cemana? Suhu? Time taken? Sungguh terserlah kegebuawnnya...

Wani berkata...

wahh kek cipon lagi.... alamatnya asyik nak lompat2 je la .. sebab kek cipon ni macam sponge... hihi... sedapnya .. favorite pandan chiffon cake ni ..

EmbunRosaliza berkata...

Assalam Rahel, cantiknya kek chiffon tu, mcm beli, kaler sekata je, tak hangus pun tepi2

Nurul berkata...

K Rahel,
Jelesnya nengok kek chiffon lagi... nak!! Bilalah nurul nak buat ni... semenjak 2 menjak ni si kecik Aisy x bg mamanya dok dapur lama2... selalu nak godek kek x jadi... huhu :(

Amie berkata...

Selamat tengahari Rahel,
bolehlah belajar buat kek dengan Rahel, biarpun ditayang banyak kali tapi tak jemu mata memandang, dah 3 bulan merancang nak belajar buat kek dengan nyonya kek di Lahad Datu tapi asyik tertunda2 sebab kawan asyik tak jadi pergi...
Salam maal hijrah Rahel...

rahel berkata...

thanks Chah...
sebenarnya Rahel pun belum pakar sangat bab2 kek sifon ni...hanya ikut resepi semata-mata..naseb baek menjadik..klu tak menjadi memang tak nak guna dah resepi tu..


Iyo Wani..pekena kek sifon lagi ni...demam kek sifon..hehe..


thanks Embun..
Rahel pun tertanya-tanya..knp tepi2nya tak hangus sangat padahal Rahel suka tengok tepi kek sifon yg hangus sikit..


Nurul
dari jeles baek segera buat..dapat jugak merasa..resepi dah ada tu..


Selamat petang ak Amie..dah petang kan..hehe..
jom sama2 belajar...tapi yang ni memang ok punya resepi..sebab senang dan mudah pulak disediakan..Rahel pun tak sangka klu kek yang Rahel buat ni cantek jadinya...tapi klu gi belajar ke kelas kek lagi ok kan kak..teringin jugak nak pg belajar ni utk tambah ilmu..