Sabtu, 19 November 2011

Kek Sifon Polkadot

Selamat bertemu kembali..semoga semua sihat dan ceria selalu,tapi mungkin ada yang masih letih bab keluar jalan2 and makan angin.Hari ni kami tak ke mana..di rumah je lepak sambil buat kek sifon kegemaran kami,so petang ni pekena kek sifon polkadot ler..emm sedap..gebu & lembut membelai lidah..

 

Oklah kawan-kawan..resepinya tersangatlah mudah dan senang di sediakan,boleh dapat kek sifon polkadot yang besar..tapi hari ni Rahel buat dua kek sifon polkadot yang comel-comel..bab Rahel bahagi kepada 2 bahagian dan bakar guna loyang sifon saiz 18cm...bayangkanlah...comel kan...


Setakat ni jer cerita untuk kek sifon polkadot ni..resepinya akan di share kat Rahelcake.blogspot.

14 ulasan:

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

cantik chiffon rahel buat... mulusssss! akak pun suka chiffon... lembut jer kan..

Yana Shaiful berkata...

dah terasa kelembutan chiffon ni kat mulut..bestnya klu dpt mkn :=)

Amie berkata...

Selamat pagi Rahel.....kebetulan masa buka blog Rahel si bongsu ada bersama. Apa katan..... cantiknya...mummy tak pandaikah buat? Hi hi hi....bab kek gebu-gebu ni mummynya memang keras tangan.....

rahel berkata...

Terima kasih MaDiHaA...
emmm..enak dan lembut memebelai lidah...


YanaShaiful
senang jer klu nak mkn...buat ler kek sifon..


Selamat pagi Kak Amie
awalnya sampai...hehe..tu maknanya mummy kena suruh buat kek sifon..hohoho..

Totie@Tomy berkata...

wah first time tengok kek sifon polka dot biasa apam polka dot..

ady berkata...

as-salam rahel
nice colour..npk lembut je texture nye..

nOOrsha berkata...

cantiknye rahel..nampak gebu! cpt share resepi..teringin nak wat kek cipon ni :)

rahel berkata...

Totie...ni kira corak baru utk kek sifon..


wsalam Ady..yup lembut banget kek ni..


mekaseh Noorsha..comel dan gebu..lembut pulak tu..dah ada resepinya..jln2 ke blog I Love Cake.

Ucu Faridah berkata...

masya allah ...cantiknya...gebuz nye...mesti sedap ni..harap2 ada la tinggal utk ucu lagi...lapoooorrr...

rahel berkata...

hahaha..kak Ucu...lambat sangat..dah abissss...mekasih.

Nuridah berkata...

Morning Rahel,

wow so sweet looking cake!!! Gebusss sekali dan cantik...warnanya lembut gitu...belum rasa lagi.

Ida,Japan berkata...

gebus mulusnyer kek cipon rahel ni...dot2 lagi tu..comei

Ummi berkata...

Assalam Rahel...cantiknya kek sifon polkadot mu ituuuu....lembut kalernya...cantik kejadiannya ^__^

rahel berkata...

S'mat ptg Nuridah..dah petang kan? hehe..
mekaseh..silahkan dicuba baru rasa..


Mekaseh Kak Ida,Japan..
kalau masuk mulut lagila terasa kemulusannya..hehe


Wsalam Kak Ummi..
wah..kembang2 dah telinga ni..asyik kena puji jer...hehehe..