Rabu, 19 Oktober 2011

Bolu Gulung Coklat Mini

Selamat petang semua..dah siap buat kuih k? apa menu petang ni? hehehe.Tengoklah kek gulung yang serba coklat ni..dah tak nampak garisan pada gulungan kek..apa tidak..semua serba coklat..huhuhu..tapi perlu kawan2 ketahui bahwa kek gulung ni sangat lembut,hinggakan menggulung pun kena berhati-hati betui,silap sikit..pecah atau patah..oh ya,resepi kek gulung ni Rahel tengok kat NCC ,tapi Rahel tukar ke perisa coklat pulak..


Hmmm..kalau kawan-kawan nak yang perasa pandan..silah guna resepi yang asal,tapi kalau rasa2 nak jugak yang berperisa coklat..silahkan ikut resepi yg Rahel dah ubah suai ikut citarasa Rahel.Untuk kek gulung ni memang taklah susah sangat nak buat dan Rahel suka sebab bahan-bahannya sikit je tapi ter sangatlah sedap...pada Rahel la..dan untuk inti Rahel guna Nutella je dan taburkan sikit kacang walnut cincang..sedap banget.



Oklah kawan-kawan..Rahel share resepi kek gulung coklat je kat sini,klu nak yang perisa pandan..silah ke web NCC ye,jom layan dulu kek coklat

Bolu Gulung Coklat Mini
Resepi:Natural Cooking Club
Resepi 2:Rahel

Bahan A:
2 biji telur ayam
50g gula pasir
1 st cake emulsifier

Bahan B:
35g tepung gandum}
15g serbuk coklat},ayakkan

Bahan C:
50ml santan
1 st chocolate emulco

Cara:
1.Pukul bahan A hingga kental,masukkan bahan B,kacau rata,tuangkan
   bahan C,kacau rata.
2.Tuang adunan ke dalam loyang 22x22x4 cm,ratakan.Kukus selama 15
   minit.
3.Angkat,biarkan wapnya hilang dan kek sejuk.Terbalikkan di atas kertas
   minyak.Beri inti.
4.Gulung segera dan padatkan.

P/S;
Rahel guna Nutella untuk inti dan sedikit kacang walnut cincang utk taburan.

10 ulasan:

cik cek berkata...

Rahel masak pe pulak hari ni....alahai banyaknya vitamin R....cantik...comel je bolu gulung...rajinnyaaaa....kak cek nak rasa seketul...:D

CT Delima berkata...

As'salam Rahel

Rahel masak apa tu lagiii..memang rajin sungguh! meh duduk jiran dgn k.ct yok..hehehe. tengok pada kek gulung ni memang mois kan rahel. bolehlah cuba tapi kalau tak dapat gulung k.ct buat dalam loyang jer eh..hehehe

nuwairani ismail berkata...

cake emulsifier tu mcm ovalette ka kak rahel? maaf la...kita ni nda biasa pula dengar yang itu. 9budak baru belajar la katakan) tapi bolu kak rahel ni nampak moist betol..kalau rumah sebelah2 ni kita buat muka nda malu suda minta satu...hihih

Liza berkata...

mmg moist dan sedap sgt..eh eh dah rasa ke? hihihi
tgk pun dh tau kek ni mmg sodap..

Wani berkata...

waduh bolu gulung coklat pulak hihi .. stok coklat banyak neh .. emm bila la angin nak buat neh ;p

rahel berkata...

Kak Cek
Wsalam..apakah vitamin R tu? hehe..ni buat time hujan deras tadi..tenang je suasana time tu..suka dengar hujan kuat.Boleh je ambik seketul untuk rasa..hihihi.


Wsalam Kak CT
Rahel buat bolu gulung ni..sioklah berjiran ngan Kak CT,banyak lauk2 yang sodap,oh ya..bolu ni memang moist betul..suka sangat mkn..try la Kak CT..


Nuwairani
cake emulsifier tu ovalet..alah..tak payah mintak pun akak akan teriak2 panggil tuk bagi bolu coklat,tapi itupun kalo kita berjiran..hahaha..kuang kuang kuang..


Liza
tengokpun dah nampak moist n sodap kan..lagi2 klu dapat rasa..memang tak bole lepas..ehe..lepas?

rahel berkata...

Wani
betul tu..memang kat rumah ni tak putus dg yg namanya coklat..my hubby fav betul ngan yg namanya coklat..klu boleh hari2 Rahel nak buat yg berperisa coklat je..bab Rahel pun doyan sangat ngan coklat meleleh..huhuhu..

izahdaut berkata...

woww moist sungguh nampaknya tu... dapat seketul pun puas makan sebab kaya dengan coklatnya tu

Ucu Faridah berkata...

macam dah terasa je kat tekak keenakan coklat tu...minta segulung..

rahel berkata...

Kak Izah
jomlah dtg sini ambik bolu gulung..moist bolu ni..sodap.


Ucu Faridah
mekasih sudi jengah dapur Rahel..memang enak banget bolu gulung ni..penuh ngan coklat..tuan tanah suka yg coklat..hehe