Ahad, 30 Oktober 2011

Ayam Rendidih

Salam manis kepada semua..tengah buat apa tu? Oklah,Rahel nak share lagi
satu resepi yang amat mudah,tapi mungkin ramai yang tak suka masakan se
perti ini..yalah...semua kena masak ikut selera tekak kan? masing2 ada re-
sepi yang sedap2,pagi,tengah hari,petang & malam mesti ada je hidangan yg
lazat Rahel nampak kat dapur kawan2,semuanya macam nak  ditry je..emm.


Bah k la kawan-kawan..Rahel tak cerita banyak pulak malam ni,just nak
letak entri je..harap ada kawan-kawan yang sudi tengok..Rahel letak dulu
resepinya kat sini ye...boleh jadi rujukan kepada sesiapa yang sudi mencu-
banya..jalannn..

Selamat mencuba dan selamat menjamu mata..daaaaa.

10 ulasan:

Wani berkata...

wahh ayam rendidih .. macam pernah dengar resipi jenis ni .. macam resipi masakan cina ... betul tak

Wattie berkata...

Salam Rahel,
First time dengar ayam rendidih. Nampak ringkas tp sungguh menyelerakan

CT Delima berkata...

Selamat pagi Rahel

Rahel masak apa lagi ari ni ya, menu yang lain dari lain juga ni. Rasanya menu alah2 nyonya gitu, memang sesuai makan dengan nasi hangat ni Rahel. kenalah mencuba sesuatu yang baru, baru ada luar biasanya dalam masakkan harian kita kan :)

chikadakbiru berkata...

salam rahel..
wah banyaknye terlepas menu2 besh pn rahel nih...glamer nama resepi ari nih... tq for sharing

ady berkata...

as-salam
ayam rendidih macam ayam masak kicap..npk sedap resepi ni..

rahel berkata...

Wani..em betul la tu..memang ala2 masakan cina pun..

rahel berkata...

Wattie
iye k? ayam rendidih/stew ayam memang jarang dihidang kat kdi melayu,selalu kat kdi mkn org cina je..hehe.tapi memang sodap sangat..

rahel berkata...

Kak CT
Hari ni masak ayam rendidih..memang menu ala cina dah ni..
Betul tu kak..kena rajin pelbagaikan hidangan..baru bole merasa sepuasnya.

rahel berkata...

Chikadakbiru
ehehe..tu la..jarang2 singgah kat dapur Rahel,tapi ada tinggalkan resepinya gak..
Klu pasal glamour tu..tak la glamour...

rahel berkata...

Ady
memang betul..nampak macam ayam masak kicap kan..hehe..