Khamis, 22 September 2011

Salad Nasi

Salam sejahtera dan selamat bertemu kembali.Berkenan betul dengan salad nasi ni dan pertama kali buat,memang sesuai bagi yang mengamalkan diet,boleh simpan resepi ni untuk jadi rujukan nanti.


Sesekali tu teringin jugak menerai resepi kawan masak-masak.Salad nasi yang satu ni Rahel ambil resepinya dari buku resepi,1 petang memikirkan pasal hidangan untuk makan malam punya akhirnya memilih untuk mencuba salad nasi..apakah rasanya? Mungkin ada yang sudah beli buku resepi yang memuatkan banyak resepi nasi tu,termasuklah resepi salad nasi ni dan terima kasih banyak2 kepada tuan punya resepi yaitu Sa'adiah Mohamad,semoga makin bertambah rezekinya...oklah kawan2,ni aja resepinya.

Salad Nasi
Resepi:Sa'adiah Mohamad

Bahan:
250g nasi putih
200g ikan tuna dalam tin
1 biji cili benggala merah & hijau,dipotong kiub (sy sapu cili dg olive oil n bake 20 minit)
1 sdm jus lemon
20g daun pasrli
sedikit serbuk lada sulah
garam secukup rasa
hirisan timun & tomato

Cara:
1.Gaulkan semua bahan hingga rata.
   (sy tambahkan 3 sudu makan olive oil)
2.Hidangkan dengan timun dan tomato. (tak letak pun)

Enjoiii..

4 ulasan:

nuwairani ismail berkata...

1st time dengar ada salad nasi...menarik!

Liza berkata...

Lizapun 1st time gak dgr salad nasi ni..mst best kan..

rahel berkata...

Nuwairani,memang 1st tme gak tengok resepinya ni..tu yg buatkan hati nak try..memang sedap..

rahel berkata...

Liza,memang best salad nasi ni...